O pozycjonowaniu

SEO dla każdego

W internecie, do dyspozycji użytkownika oddane są niemal nieskończone ilości usług oraz informacji. Ogromna konkurencja oraz natłok treści czynią przejrzenie wszystkich stron o wybranej tematyce praktycznie niemożliwym. Początkujący przedsiębiorca może więc napotkać problemy w promocji marki i przebiciu się do świadomości klienta. Z pomocą przychodzi SEO, sieciowy sposób na reklamę, uniwersalny dla każdej branży. Pozycjonowanie sklepu meblowego, restauracji, salonu samochodowego, klubu fitness czy usług grafika przyniesie każdemu z nich ogromne korzyści. Oto, na czym polega.

Czym jest?

SEO (ang. search engine optimization) to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki w celu poprawy jej widoczności w sieci. Chodzi przede wszystkim o wyszukiwarki organiczne, w przypadku których pozycja witryny nie jest uzależniona od przeznaczonych na ten cel pieniędzy. Wypromowana tym sposobem witryna pojawi się wcześniej w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja jest możliwa między innymi poprzez manipulację tekstem (dopasowanie długości artykułów oraz występujących w nich słów kluczowych), strukturą strony (zawartymi na niej informacjami i elementami nawigacji), dodawanie linków – odnośników zawartych na innych stronach, prowadzących do naszej witryny. Istotne są także szybkość i responsywność strony oraz treść zawartych na niej tytułów i śródtytułów. Liczba czynników, dzięki którym odbywa się pozycjonowanie, jest jednak znacznie dłuższa (mówi się o co najmniej 200). Nie sposób poznać ich wszystkich, ponieważ działanie algorytmów Google jest niejawne. Znane metody pozycjonowania wypracowane zostały poprzez testy, analizy oraz w tym celu przeprowadzone badania. Dodatkowo, algorytm raz na czas ulega zmianom, które zmuszają copywriterów do zmiany swoich strategii.

Po co?

Pozycjonowanie gwarantuje liczne sukcesy. Należy do nich przede wszystkim zamierzone przyciągnięcie klientów. Ruch na stronie zwiększa się bez konieczności polegania na płatnych wyszukiwarkach. Przy tym pamiętać należy, iż optymalizacja jest procesem ciągłym, którego nie powinniśmy zaniechać. W przeciwnym wypadku, ze względu na działania konkurencji, pozycja w wyszukiwarce spadnie ponownie, zaprzepaszczając przeznaczony nań wysiłek oraz środki. Powinniśmy także włączyć działania optymalizacyjne w kampanię marketingową. Dzięki temu, pracując w sposób przemyślany, dajemy się poznać klientowi na własnych zasadach, z naszej najlepszej strony.

 

Author: dach-komplex.pl